Anna en Csaini zijn de ouders van vier kinderen in de leeftijd van 7 t/m 16 jaar. Ze wonen in een heel klein huisje in Sallard.

Csaini kan helaas noch lezen noch schrijven. Het is daarom moeilijk voor hem om werk te krijgen. Hij doet zijn uiterste best en gemiddeld heeft hij toch circa 8 maanden per jaar werk. Vooral in de winter is het heel erg moeilijk om werk te vinden.

Twee van de vier kinderen en moeder hebben een chronische ziekte aan hun nieren. Hiervoor hebben ze doorlopend medicijnen nodig. Deze moeten ze geheel zelf betalen.

De ouders willen hun kinderen een betere toekomst bieden. Zij zijn van mening dat dit alleen maar kan als de kinderen een redelijke opleiding krijgen. Deze opleiding kunnen ze echter beslist niet zelf betalen. Maandelijks ontvangt dit gezin een financiële bijdrage om de studie van hun kinderen toch mogelijk te maken. De studie (sportleraar) van hun oudste zoon (16) gaat voorspoedig. Hij heeft de eerste certificaten al gehaald en toonde deze vol trots tijdens een bezoek van enkele bestuursleden.

Het gezin leeft op een uiterst sobere manier om zelf ook een bijdrage te kunnen leveren aan hun doelstellingen. De kinderen zoeken langs de wegen naar brandnetels en paddenstoelen. Dit betekent dat er in ieder geval weer iets te eten is. Ook het hout voor de kachel wordt voor een groot deel door de kinderen bij elkaar gesprokkeld.

Vanaf 2016 voorzien we dit gezin van goed verkoopbare goederen, zoals kleding, speelgoed en klein huisraad. Het is de bedoeling dat zij met de verkoop van deze goederen steeds meer in hun eigen behoefte kunnen voorzien. Voor de opslag van deze goederen heeft Csaini een kleine primitieve opslagruimte gebouwd.

Een positief gezin waarvan wij van harte hopen dat hun kinderen op termijn in staat zijn niet alleen voor zichzelf te zorgen maar mogelijk ook hun ouders nog een mooie “oude dag” kunnen geven.